در اين مطلب در رابطه با قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور صحبت خواهيم کرد و همينطور در پايان نمونه قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور را مورد بررسي خواهيم داد تا شما با جزئيات بيشتر نحوه تنظيم يک قرارداد دقيق و اصولي و تعهدات طرفين آگاهي كامل کسب کنيد. با آسانسور مانا همراه باشيد!
قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور با اين هدف به مديريت ساختمان (يا مسئول نگهداري ساختمان) از سوي سرويسكاران اهدا مي شود تا نشاني بر تعهدمندي سازمان برقرار کننده قرارداد باشد.
قراردادهاي اوليه به يک سري مسائل خاص محدود بود و مثل امروزه داراي اين گستردگي و تنوعي نبود كه شاهد آن هستيم و نمي توانست تا اين حد پشتيباني همه جانبه اي را در اختيار مشتركان خود قرار دهد كه شامل اين موارد مي شد:
- بازديد هاي دوره اي ساختمان
- مراقبت از تجهيزات
- بررسي نحوه کارآيي خوب دستگاه
- روغن كاري
- تعويض بخش هاي آسيب ديده جزئي
- در دسترس بودن در زمان خاموشي
گسترش قراردادهاي تعمير و نگهداري آسانسور https://asansormana.com/ باعث شد بتوان به راحتي تعمير مورد لزوم هر دستگاه را به سرعت پيشبيني کرد و سپس فاکتورهايي دقيق و متناسب با خدمات ارائه شده به كارفرمايان تحويل داد.
تعيين مبلغ قرار داد از همان ابتداي كار، آسودگي خيال را براي ساکنين ساختمانها در سروسامان دادن به هزينه ها فراهم مي کرد ولي همان طور كه شايد بدانيد بيشتر همه مبلغ دريافتي بابت تعمير به دو بخش تأمين هزينه سرويسكاران و تهيه قطعات ضروري تقسيم مي شود تا بتوان کمي از فشاركاري اين قشر زحمت کش برداشته شده و خدمات آن ها پاس داشته شود.
چگونگي تقسيم هزينه ها در يک شرکت تعمير و نگهداري آسانسور:
به هر حال نمي توان انكار کرد كه بيشترين سهم از مبلغ قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور بايد به شخصي اختصاص يابد كه بيشترين هزينه جاني و زماني را در اين راستا کرده است، در اين ميان سرويسكاران و تعميركاران مسلما در رتبه اول قرار گرفته بدين ترتيب 80 درصد از كل درآمد از اين باب به آن ها تعلق مي گيرد:
- هزينه هاي فردي سرويسكار پشتيبان
- مديريت شرکت
- پرسنل بخش پشتيباني
- ماليات
- هزينه هاي جانبي شامل پاسخ به تلفن ها و اعزام پرسنل
- هزينه تهيه قطعات ضروري
قراردادهاي سرويس و نگهداري آسانسور براي شرکت ها بسيار ارزشمند مي باشند، چون تعداد کمي از آن ها تمديد شده و بدين ترتيب بر سابقه كاري شرکت مي افزايند و هر يک از آن ها به تنهايي مي توانند بيانگر کارآيي يک شرکت بوده و اگر بتوانند رضايت مندي را هم کسب کنند، در اين صورت ارزشمندي فوق العاده اي را به شرکت ها سرازير مي کنند.
بيشتر شرکت هاي وابسته به صنعت آسانسور خدمات خود را در قالب سه ماه سرويس دهي بعد از نصب اوليه به انجام مي رسانند و در ادامه يکسال گارانتي و تعويض قطعات را در قراردادهايشان ارائه مي دهند كه مي تواند جزو خدمات شايان اين شرکت ها محسوب شود.
علت تفاوت قيمت قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور
نمي شود بدون سرويس و نگهداري ماهيانه آسانسور از اين تجهيزات استفاده کرد و احتمال آسيب و خرابي را در حد صفر نگه داشت، از اين رو توجه به اين مسئله امري ضروري است كه مطمئنأ بايد توسط يک سرويسكار حرفه اي انجام پذيرد تا عيوب واقعي شناخته شده و امكان بروز هر نوع مشكلي مرتفع شود.
در اين راستا شرکت هاي آسانسور مختلفي، خدمات سرويس و نگهداري آسانسور را در قالب قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور ارائه مي دهند و بعضي از آن ها كه در اين ميان مجهز به علوم روز دنيا مي باشند توانسته اند توفيقات بسياري را هم کسب کنند و درصد رضايت مندي مشتريانشان نويدي بر اين مطلب است.
بيشتر شرکت هاي ارائه دهنده خدمات مختلف آسانسور مبلغ معيني را براي سرويس آسانسورها در ساختمان هاي مختلف تعيين کرده اند كه متناسب با تعداد طبقات، حجم كاري، ظرفيت آسانسور و… متغير بوده و داراي نوسان است به همين علت قيمت قراردادهاي سرويس و نگهداري آسانسور ها با هم تفاوت چشمگيري دارد.
عوامل تاثيرگذار در قيمت قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور
مدل هاي مختلف آسانسور
آسانسورها داراي انواع مختلف با درب هاي همه اتوماتيک و نيمه اتوماتيک مي باشند، وجود انواع آسانسورهاي هيدروليک، پيچشي، کششي، پاناروما و… مي توانند كار يک سرويسكار و کسب اطلاعات در مورد هر يک از آن ها را بسيار سخت کنند و ضرورت مجهز بودن به علوم مختلف و تخصصي ويژه را مشهودتر کند.
مسلما تفاوت بسياري ميان کارآيي يک سرويسكار حرفه اي با يک فرد تازه كار و کم تجربه خواهد بود كه اگر انتخاب دقيقي را انجام ندهيد ضرر آن مستقيم برمي شود به ساکنين ساختمان ها، اما در حالت كلي تفاوت زيادي ميان قيمت سرويس و نگهداري آسانسورهاي مختلف وجود ندارد و اين فقط وجود سرويسكار است كه در آخر تمايز را در برابر ديدگان همگان ترسيم مي کند.
بيمه مسئوليت حوادث
بيمه مسئوليت حوادثي كه شرکت ها براي سرويسكاران خود در نظر مي گيرند، با اين كه باعث مي شود در آخر قيمت قرارداد تعمير و نگهداري آسانسوركه با صاحبان ساختمان ها مي بندند، بالاتر و گران تر به نظر برسد اما از نظر قانوني مسئوليت سنگيني را از دوش مديران ساختمان ها برداشته و بر شانه شرکت ها قرار مي دهد و در صورت بروز حادثه براي تعميركاراني كه تحت پوشش يک شرکت معتبر مي باشند به علت وجود بيمه و حمايت مالي كه از اين عزيزان صورت مي گيرد کم تر درگير مشكلات پيرامون شده و اگر اتفاقي براي سرويسكار زمان انجام وظيفه رخ دهد، بيمه مسئوليت آن را بر عهده مي گيرد.
هزينه هاي جانبي قرارداد تعمير و نگهداري آسانسور
شما مي توانيد بر حسب نياز خود خدمات جانبي را هم به فهرست خود اضافه کنيد و درخواست کنيد آن ها هم در کنار خدمات موجود در قرارداد از سوي شرکت انجام شوند.
مثلأ استاندارد سازي آسانسور، بازسازي آسانسور، تزئينات آسانسور، بيمه آسانسور و… كه با اين كه هزينه آن به صورت جدا محاسبه مي شود، اما به هر حال در قيمت نهايي كه بايد توسط مالكان ساختمانها پرداخت شود افزوده مي شود.
نتيجه گيري:
در آخر تنظيم يک قرار داد با همه نكات ريز و مورد لزوم، با اين كه از اهميت زيادي براي ساختمان ها برخوردار است، اما از طرف ديگر شرکتي كه طرف اين قرارداد هم قرار مي گيرد در رتبه اي بالاتر و مهمتر بوده كه در گزينش آن هم بايد همه موارد قانوني لحاظ شود تا اعتبار آن شرکت سجيده شده و با پايبندي به تعهدات خود در قبال مشتريان و كارمندانش امنيتي همه جانبه را براي همه آن ها ايجاد کرده و امكان بروز هر مشكل را تا حد توان کم و کم تر کند و گام بلندي به سوي خدماتي تاثيرگذار و مورد انتظار بردارد. آسانسور مانا https://asansormana.com/ در کنار شماست تا بهترين تعمهيدات سرويس و تعمير آسانسور را پياده سازي کند.